Korunk egyre többeket sújtó problémái az allergia és a feldolgozatlan stressz, szorongás. Gyakran ezek a felelősek az asztma kialakulásáért is. Van-e erre is segítség szelíd, természetes gyógymóddal? Természetesen van. A tünetek alapján helyesen kiválasztott homeopátiás szerrel gyorsan és hatékonyan oldható az asztmás roham, illetve a roham első jeleire adva az akár meg is előzhető vele.
A mai napig hiányosak az ismereteink arról, hogy miért és mikor alakul ki valakiben e betegség. Ez az oka annak, hogy a jelenleg alkalmazott gyógymódok csak a tünetek csökkentésére vagy elnyomására alkalmasak. A természetes gyógymódoknak, így a homeopátiának is óriási előnye, hogy nem csak a tüneteket, hanem a betegséget magát szünteti meg, s teszi mindezt  káros mellékhatások nélkül. Tudnunk kell azonban, hogy az asztma krónikus betegség, az akut rohamok pedig ennek megnyilvánulásai. Éppen ezért ha azt szeretnénk, hogy ezek a rohamok enyhébben vagy ritkábban jelentkezzenek, jó esetben végleg megszabaduljunk tőlük, akkor a teljes embert figyelembe vevő alkati szert kell a képzett homeopátiás orvosnak választania.

Figyeljük meg alaposan a tüneteket!
Az asztma akut megjelenése esetén azonban gyors segítséget kínál a tünetek alapján kiválasztott alacsonyabb potenciájú homeopátiás szer. Lássuk sorban, hogy milyen tünetek alapján dönthetünk egy-egy szer mellett akut asztmás roham fellépésekor?

• Az asztmás légzés jelentkezésének egészen korai szakaszában, amikor a tüneteket feltűnő szorongás, félelem és nyugtalanság kíséri segíthet egy adag Aconitum.
  • Az általában éjfél és hajnali két óra között fellépő, nagyfokú szorongással, nyugtalansággal, sőt halálfélelemmel járó rohamban, amire jellemző az égő fájdalom, a fázékonyság és hogy a beteg jobbára ülni szeretne, a megfelelő szer az Arsenicum album lesz.
  • Ha a beteg émelyeg, hurutos, de a váladékot nem tudja felköhögni, szorító nyomésérzés van a tüdején, ami fekvő állapotban és éjszaka fokozódik, az Antimonium tartaricum jöhet szóba. Ennél a típusnál az asztma néha düh vagy bosszankodás után lép fel.
  • Amennyiben a rohamot kellemetlen érzelmek vagy túlhajtott nevetés váltotta ki, és félelemmel, szorongással, a légzőizom görcsével és rekedtséggel jár, az Argentum nitricum-ra gondoljunk.
  • Amikor a beteg úgy érzi, mintha súly lenne a mellkasán, és a bőséges nyáktermelés miatti görcsös, fojtó köhögése hányáshoz vezet, kiveri a hideg veríték, válasszuk az Ipecacuaná-t.
  • A hajnali kettő és öt között váladékosan hörgő, térdére és könyökére támaszkodva megkönnyebbülést kereső betegre jótékony hatású a Kalium carbonicum.
  • A hajnali három és négy között görnyedten ülő, nyúlós váladékát nehezen felköhögő betegnek Kalium bichromicum-ot adjunk.
  • Lachesis-t akkor alkalmazzunk – leginkább felnőttek esetében – ha a nehézlégzés közvetlenül lefekvéskor vagy ébredés után lép fel, és a beteg semmi szorosat nem visel el a nyaka körül. Száraz és szaggatott köhögése csak akkor enyhül, ha némi váladékot sikerül felköhögnie. Jellemző erre a szerre, hogy nőknél a menstruációt megelőzően és a klimax időszakában ezek a tünetek fokozottan jelentkeznek.
  • A gyomorbántalmak, különösen a túlzásba vitt evés által kiváltott valódi asztmás attak esetén érdemes a Nux vomica-val próbálkozni. Fontos tünet, hogy a beteg úgy érzi, hogy meg kell lazítania a ruháját a derekán. Az érzelmi állapotára inkább az ingerültség, semmint az ijedtség a jellemző.
  • A Pulsatillát igénylő betegnél az asztmás légzés az esti órákban jelentkezik, esetleg nehéz, zsíros étel fogyasztását követően.Ez a beteg nagyon igényli a friss, hűvös levegőt, a társaságot és legfőképpen az együttérzést. Nagyon befolyásolható: ha aggódnak érte, akkor jobban szorong, de ha biztosítják afelől, hogy hamarosan jobban lesz, ő is megnyugszik.
  • Az éjfél és hajnali 3 óra között asztmás rohamra felriadó, levegő után kapkodó, ugatóan, folytóan köhögő betegek  bevált szere a Sambucus. A nehézlégzésen a felülés jelentősen könnyít. Fontos kísérő tünet a teljes orrdugulás.
  • Ezeket a szereket C6 – C12 potenciában adhatjuk a tünetek súlyosságától függően akár óránként is.

FIGYELEM!
Az asztma komoly betegség, még az életet veszélyeztető állapottá is fajulhat, ezért az asztmában szenvedő betegek orvosi ellátást igényelnek. A fent felsorolt szerek képesek csökkenteni az akut roham okozta gyötrelmeket, a hosszan tartó gyógyuláshoz azonban homeopátiás alkati kezelés szükséges.